logo
ورود / ثبت نام
logo

وبلاگ

ادوتسلا (Edutesla) > دانشگاه ها > دانشگاه بیلیم آنتالیا

تاریخ انتشار: ژوئن 7, 2024
بروزرسانی: ژوئن 7, 2024

دانشگاه بیلیم آنتالیا

شهر : آنتالیا
نوع دانشگاه : خصوصی
رتبه داخلی : 150
رتبه جهانی :
تایید : اراسموس
زبان : انگلیسی و ترکی
پذیرش : YOS، شرط معدل
سال تاسیس : 2005
مقاطع تحصیلی :
  • شهر: آنتالیا
  • نوع دانشگاه: خصوصی
  • رتبه داخلی: 150 در رنکینگ EduRank
  • رتبه جهانی:  8213 در رنکینگ EduRank
  • تاییدیه: اراسموس پلاس
  • زبان: انگلیسی و ترکی
  • شروط مهم پذیرش: تسلط به زبان انگلیسی و ترکی
  • مقاطع تحصیلی: لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکتری

 

دانشگاه بیلیم آنتالیا (Antalya Bilim University) یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، واقع شده در شهر آنتالیا است که البته در استانبول نیز شعبه دارد. این دانشگاه با هدف ارائه آموزش با کیفیت بالا و کمک به تحقیق و توسعه علمی، طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی و امکانات پژوهشی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. در این مقاله به معرفی این رشته‌های تحصیلی و نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه مذکور می‌پردازیم. در ادامه دانشکده‌ها و فرصت‌های شغلی این دانشگاه، امکانات رفاهی و شرایط اسکان دانشجویان و رنکینگ آن را بررسی می‌کنیم.

معرفی و مقاطع تحصیلی دانشگاه بیلیم آنتالیا

همان‌طور که اشاره کردیم، دانشگاه بیلیم آنتالیا یک دانشگاه خصوصی در شهر آنتالیا، واقع در ترکیه است. قرارگیری دانشگاه این دانشگاه در موقعیت جغرافیایی گرمسیر نیز از مزایای آن محسوب می‌شود.

این دانشگاه در سال 2010 تاسیس شده و به عنوان یکی از دانشگاه‌های جدید واقع در آنتالیا، در حال توسعه و رشد است. دانشگاه بیلیم آنتالیا پذیرش مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد و امکان تحصیل در دو رشته به صورت موازی در این دانشگاه فراهم است.

رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی و … در مقاطع تحصیلی مختلف در Antalya Bilim University با به‌روزترین امکانات و تجهیزات تدریس می‌شوند.از اهداف اصلی این دانشگاه ترویج فرهنگ علمی و کارآمدی است و تمرکز بر توسعه‌ تحقیقاتی دارد. همچنین دانشگاه بیلیم آنتالیا از برنامه‌های تبادل دانشجویی با دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

نحوه پذیرش دانشگاه بیلیم آنتالیا

اقدام برای دریافت پذیرش Antalya Bilim University، به دو صورت بدون آزمون و با شرط معدل دیپلم یا با شرکت در آزمون‌های مشخص از قبیل ACT, SAT, YOS, و GRE امکان پذیر است. دانشگاه بیلیم آنتالیا نیز مانند مراکز آموزشی دیگر، شرایط و مدارکی برای پذیرش دانشجویان مطرح کرده‌ است. این مدارک به صورت کلی شامل سوابق تحصیلی دانشجویان، مدارک احراز هویت و مدارک زبان دانشجویان می‌شود. در ادامه به بررسی این مدارک می‌پردازیم.

  • پر کردن فرم مشخصات داوطلب
  • ارائه‌ مدرک زبان یا ارائه‌ی گواهی تحصیل در کالج زبان
  • ارائه‌ رزومه‌ تحصیلی در صورت اپلای برای تحصیلات تکمیلی
  • ارائه‌ مدرک اصلی دیپلم و ترجمه مدرک دیپلم. (در مواردی گواهی موقت دیپلم)
  • اصل ریز نمرات دبیرستان به همراه ترجمه
  •  ارائه سوابق پژوهشی و توصیه نامه‌ استاد
  • عکس 3*4
  • پاسپورت

دانشکده‌ ها و رشته‌ های دانشگاه بیلیم ترکیه

دانشگاه بیلیم آنتالیا رشته‌های متعددی را در دانشکده‌های فنی و فناوری، علوم بهداشتی، هنر و معماری، علوم اجتماعی، علوم پایه، علوم انسانی و مهندسی ارائه می‌دهد. در کنار این دانشکده‌ها، دانشگاه بیلیم آنتالیا از طریق مؤسسات و مراکز تحقیقاتی، دانشجویان را به تحقیق تشویق می کند.اعضای هیئت علمی و دانشجویان به طور فعال در پروژه های تحقیقاتی شرکت می‌کنند و به توسعه‌ی علمی کمک می‌کنند.

دانشگاه بیلیم آنتالیا در ترکیه دارای چند دانشکده با رشته‌های مختلف است. برخی از این دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه بیلیم آنتالیا عبارتند از:

  • دانشکده‌ی مهندسی:  مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی مواد، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران
  • دانشکده‌ علوم انسانی: مدیریت، روانشناسی، حقوق و اقتصاد
  • دانشکده‌ علوم پایه: علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، ریاضیات و زیست شناسی
  • دانشکده‌ علوم اجتماعی: علوم اجتماعی، روابط بین‌المللی، رسانه و ارتباطات و علوم سیاسی
  • دانشکده‌ هنرها و معماری: هنرهای تجسمی، معماری و طراحی صنعتی
  • دانشکده‌ علوم بهداشتی: بهداشت عمومی، پرستاری و پزشکی
  • دانشکده‌ فنی و فناوری: فناوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار و رباتیک و هوش مصنوعی

این فهرست تنها نمونه‌ای از دانشکده‌ها و رشته‌های این دانشگاه است، و رشته‌ها و دانشکده‌های موجود ممکن است بر اساس تغییرات زمانی و سیاست‌های دانشگاه بیلیم آنتالیا متغیر باشند. برای اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید وب‌سایت رسمی این دانشگاه را بررسی کنید.

امکانات دانشگاه بیلیم آنتالیا

دانشگاه بیلیم آنتالیا ارائه‌دهنده انواع امکانات به دانشجویان است؛ از جمله کتابخانه، آزمایشگاه‌های مجهز، امکانات ورزشی، خدمات مسکن، بورسیه‌ها و کمک‌های مالی، برنامه‌های تبادل دانشجو، آموزش در خارج از کشور و خدمات اداری.

خوابگاه دخترانه در پردیس اصلی و خوابگاه پسران کمی دورتر از دانشگاه واقع شده‌اند؛ اما هر دو برای دانشجویان ترکیه‌ای و دانشجویان خارجی، اقامتی راحت فراهم کرده‌اند. علاوه بر این، دانشجویان خارجی می‌توانند همانند دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی دیگر از خوابگاه‌های خصوصی اطراف دانشگاه برای اقامت استفاده کنند.

رنکینگ دانشگاه بیلیم ترکیه

یکی دیگر از مواردی که قبل از انتخاب دانشگاه و اقدام برای اپلای بهتر است در نظر بگیریم، رنکینگ یا رتبه‌ی دانشگاه است. در ادامه به بررسی رتبه دانشگاه بیلیم ترکیه بر اساس دو سایت معتبر و در مقیاس جهانی و داخلی می‌پردازیم.

رنکینگ دانشگاه بیلیم آنتالیا در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در رتبه‌بندی سایت EduRank به شرح زیر است:

رتبه جهانی رتبه در آسیا رتبه در ترکیه رتبه در آنتالیا 
8213 از بین 14131 دانشگاه 3211 از بین 5830 دانشگاه 150 از بین 175 دانشگاه 2 از 5 دانشگاه

Adscientificindex هم یک رنکینگ معتبر است. وضعیت این دانشگاه از نگاه این موسسه نیز به صورت زیر ارزیابی می‌شود:

رتبه جهانی رتبه در اروپا رتبه در ترکیه
3526 از بین 17860 دانشگاه ‍1074 از بین 2801 دانشگاه 111 از بین 212 دانشگاه

رنکینگ دانشگاه بیلیم آنتالیا در بین دانشگاه‌های خصوصی نیز از نگاه Adscientificindex در سال ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

رتبه جهانی رتبه در اروپا رتبه در ترکیه
875 از بین 8042 دانشگاه 147 از بین 710 دانشگاه 17 از بین 77 دانشگاه

کیفیت آموزش و فرصت های شغلی در دانشگاه بیلیم 

یکی از اهداف آموزشی و تحقیقاتی در Antalya Bilim University انطباق با جدیدترین استانداردهای جهانی است. همان‌طور که اشاره کردیم، دانشگاه بیلیم آنتالیا علاوه بر آموزش به پژوهش نیز اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. از این رو، دارای مراکز تحقیقاتی متنوع است که برای دانشجویان علاقمند امکان پژوهش در زمینه‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

کمک به فارغ‌التحصیلان برای اشتغال‌زایی از برنامه‌های این دانشگاه است تا فارغ‌التحصیلان به بازار کار وارد شده و تخصص‌ خود را در عرصه تجارت به کار گیرند. این دانشگاه با وجود دانشجویان بین‌المللی گسترده‌ای از فرهنگ‌های مختلف جهان، تجربه‌ی تحصیل جهانی را نیز فراهم می‌کند. ارائه بورسیه‌های تحصیلی متنوع به دانشجویان نیز یکی دیگر از مزایای این دانشگاه است که به آن‌ها کمک می‌کند بدون نگرانی اقتصادی، به تحصیل ادامه دهند.

شهریه دانشگاه بیلیم آنتالیا چقدر است؟

شهریه دانشگاه بیلیم آنتالیا، با توجه به عواملی مثل مقطع تحصیلی، رشته‌ی تحصیلی شما و زبانی که به آن تحصیل می‌کنید متغیر است. برای دریافت اطلاعات دقیق در زمینه‌ شهریه‌ این دانشگاه پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید یا با دفاتر مرتبط با آن‌ها تماس بگیرید. کارشناسان ادو تسلا نیز آماده‌ راهنمایی شما در این زمینه هستند. 

محل اسکان و خوابگاه دانشگاه بیلیم

دانشگاه بیلیم آنتالیا، برای دانشجویان بومی و ترک خوابگاه ارائه می‌دهد که خوابگاه دخترانه در محوطه دانشگاه و خوابگاه پسرانه در داخل شهر است. دانشجویان بین‌المللی از خوابگاه‌های خصوصی اطراف دانشگاه استفاده می‌کنند. 

شایان ذکر است کیفیت تمام خوابگاه‌های مرتبط با این دانشگاه کاما قابل قبول بوده و جای هیچ نگرانی‌ای از این بابت نخواهد بود.

اطلاعات تماس و آدرس دانشگاه بیلیم 

برای ارتباط بیشتر با دانشگاه بیلیم آنتالیا می‌توانید از طریق وبسایت www.antalyabilim.edu.tr با آن‌ها تماس بگیرید یا از طریق آدرس ایمیل [email protected] با دانشگاه بیلیم آنتالیا در ارتباط باشید. آدرس Antalya Bilim University نیز به این شرح است:

ترکیه، آنتالیا، منطقه مرمره. 

چرا باید در دانشگاه بیلیم تحصیل کنیم؟

تحصیل در این دانشگاه مزایای بسیار متنوع و قابل توجهی دارد که در این بخش به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • استانداردهای بین‌المللی: این دانشگاه آموزش و تحقیقات را با استانداردهای بین‌المللی همراه می‌کند، و فرصت آموزش به روز را برای دانشجویان ایجاد می‌کند. 
  • فرهنگ‌های متنوع: حضور دانشجویان بین‌المللی از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف در Antalya Bilim University، فرصت یادگیری و تبادل فرهنگی برای دانشجویان ا ایجاد می‌کند.
  • امکانات و تسهیلات: ارائه امکاناتی از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه‌های مجهز، مسکن، ورزشگاه و بورسیه‌ها، محیطی مناسب برای تحصیل شما، از سایر مزایای این دانشگاه است.
  • امکانات شغلی: وجود مرکز اشتغال‌زایی و ارتباط با بازار کار به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند تا در ورود به بازار کار موفقیت بیشتری داشته باشند.

مشاوره اپلای به دانشگاه بیلیم آنتالیا

تحصیل در دانشگاه بیلیم آنتالیا، با توجه به تدریس مطابق با استانداردهای جهانی، ارائه تسهیلات و بورسیه از سمت دانشگاه، کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان و موقعیت جغرافیایی دانشگاه، می‌تواند یک تجربه‌ی تحصیلی باکیفیت را برای شما رقم بزند. برای افزایش شانس اپلای خود به دانشگاه بیلیم آنتالیا می‌توانید با کارشناسان ادو تسلا در ارتباط باشید. 

ادو تسلا، در تمامی مراحل اپلای شما به دانشگاه بیلیم آنتالیا همراه شما خواهد بود و در صورت تمایل فرایند اپلای همزمان شما به چند دانشگاه را با برنامه‌ریزی مالی و تحصیلی برای شما انجام می‌دهد. 

سوالات متداول:

۱- شهریه دانشگاه بیلیم آنتالیا چقدر است؟

شهریه‌ی دانشگاه بیلیم آنتالیا به مواردی از قبیل مقطع تحصیلی، رشته‌ی تحصیلی، استفاده از تسهیلات، بورسیه و زبان تحصیل شما بستگی دارد.

۲- آیا دانشگاه بیلیم خوابگاه نیز دارد؟

بله. این دانشگاه واقع در آنتالیا دارای خوابگاه درون محوطه برای دانشجویان بومی و خوابگاه خصوصی در محوطه اطراف دانشگاه برای دانشجویان خارجی است.

۳- مهم‌ترین شرایط پذیرش دانشگاه بیلیم چیست؟

ارائه‌ی مدرک زبان و تکمیل مدارک از قبیل رزومه‌ی تحصیلی، ویزای دانشجویی، و سوابق پژوهشی.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات مهاجرت تحصیلی به ترکیه، ایمیل خودتان را وارد کنید